Alle blogs·Bakken met kinderen·Koekjes·Zoete recepten

Snelle cinnamonroll’s van Myrna

Of ik de SwiepSwoepSwap van Mandy leuk vind? JA! Natuurlijk! Ik vind het super leuk om uitgedaagd te worden en iets leuks te verzinnen. Er komt altijd weer een recept uit waar ik -uiteraard achter sta en- niet aan gedacht had!

Toen Mandy vroeg of er nog iemand op de valreep wat kon swoeperen van Myrna was ik om.. Weer een uitdaging, en dit keer een heuse! Myrna heeft namelijk bijna alleen maar kookrecepten op haar blog. En misschien dat die hier ooit wel komen, maar nu nog niet 🙂 Dus tussen het handje vol bakrecepten heb ik gezocht naar DAT recept wat mij aanspreekt.

En ik -en de mensen om mij heen- ben/zijn gek op alles wat met bladerdeeg gemaakt wordt! Ik vind het op de een of andere manier wat zomers, en vind het een heerlijk klein koekje of lekker gebakje! En dus was de keuze makkelijk, en ging ik aan de slag met de snelle cinnamonroll’s van Myrna.

Wat je nodig hebt..

Wat er moet gebeuren..

  1. Laat het bladerdeeg ontdooien of maak de bladerdeeg volgens het basisrecept.
  2. Verwarm de oven voor op 225 graden, boven-onderwarmte.
  3. Leg de plakjes bladerdeeg voor elkaar en plak ze een beetje aan elkaar vast.
  4. Meng de boter met de kaneel en basterdsuiker en verdeel dit over het bladerdeeg. Rol de koekjes op en snijdt er plakjes van.
  5. Leg de koekjes op een met bakpapier bekleedde bakplaat en bestrijk ze met een beetje geklutst ei.
  6. Bak de koekjes in de oven in 10-12 minuten gaar. Laat ze afkoelen en bestrooi met een beetje poedersuiker.

En delen maar!

Liefs,

Corianne

Een gedachte over “Snelle cinnamonroll’s van Myrna

Plaats een reactie